close

S1.E7

 

burlesque (n.)脫衣舞表演

rage (n.)狂怒、風靡一時的盛行

Burlesque is all the rage again.

(脫衣舞又再次流行起來)

 

pick-me-up (n.)興奮劑、提神飲神

He offered me a pick-me-up.

(他提供我一些提神的東西)-在這意指毒品。

 

damper (n.)使人掃興的人或事

Let’s not put a damper on the upcoming festivities.

(為了別破壞即將到來的節慶,我們不要提這掃興的事)

damp (adj.)潮濕的 (n.)潮濕

It’s a damp room.

(這是個潮濕的房間。)

 

arraign (v.)傳訊、控告、指責

Are you being arraigned for something?

(你是被控告什麼了嗎?)

 

avant-garde (adj.)前衛的 (n.)前衛派

Something avant-garde yet nostalgic.

(它是前衛卻又懷舊的。)

 

buy the house out (phr.)包場

Truth is I bought the house out already for tonight.

(事實上是我已經包了今晚的場了。)

 

loaded (adj.)富有的

He was born poor, I was born loaded.

(他生來就窮,而我一生出就有錢)

load (n.)負擔-精神層面

I don’t want to be your load.

(我不想成為你的負擔。)

load (n.)裝載、工作量

My workload is heavy.

(我的工作量很大。)

load (v.)裝、裝載

Can you load the ship with goods?

(你可以把貨上船嗎?)

load up (phr.)裝貨

Have you finished loading up?

(了嗎?)

 

paw (n.)親暱地撫摸

I wonder why was he pawing some Asian chick in his limo.

(我還在想,他怎麼會在他的轎車上把他的魔爪伸向一個亞洲妞咧!)

paw (n.)爪子

 

Titan (n.)泰坦-希臘神、巨人、大人物

I’m tired of reporting on titans.

(我實在很厭倦報導一些大人物的新聞。)

 

thorny (adj.)多刺的

What did I do to deserve such a thorny welcome?

(我是做了什麼事需要忍受這種諷刺)

thorn (n.)刺、棘

There’s no rose without a thorn.

(玫瑰都有)-意指有快樂就有痛苦。

歡迎參觀我們的網站:

http://xn--gmq792al1egvdsgp72n.tw/

http://english-tutor.theweb.tw/

或電洽邱老師:0926-601-246
 

Blair English Tutor Center
布蕾兒英文家教中心 版權所有轉載必究

arrow
arrow
    全站熱搜

    布蕾兒英文家教 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()